Splitski gudački kvartet i gosti na koncertu za splitsku koncertnu dvoranu

NED, 18.05.2014. u 19:32
POGLEDA 2075

Splitski gudački kvartet s gostima održat će koncert u foyeru splitskog Hrvatskog narodnog kazališta u ponedjeljak 19. svibnja s početkom u 20 sati. Koncertom na čijem su programu djela Cagea, Mozarta i Chaussona, od kojih će neka po prvi put biti izvedena u Splitu, želi se skrenuti pažnja javnosti na projekt obnove koncertne dvorane koju Split danas nema. Gosti Splitskog gudačkog kvarteta renomirani su glazbenici: violinistica Evgenia Epshtein, flautist Dani Bošnjak, pijanisti Lovre Marušić i Terezija Cukrov, te oboistica Sanja Milić.

Tijekom izvedbe bit će projicirane fotografije dvorane u Tončićevoj ulici, i to kako one povijesne tako i fotografije sadašnjeg stanja, kao i postojeći planovi za ponovno stavljanje u funkciju velike dvorane na prvom katu. Zgrada Hrvatskog doma podignuta je 1908. po projektu splitskog arhitekta Kamila Tončića. U njoj su tada smještena narodnjačka kulturno-umjetnička i sportska društva, te je to bila svojevrsna kruna borbe za nacionalnu afirmaciju i pohrvaćenje splitske općine. U impresivnom su secesijskom zdanju tada svoj dom našle ključne narodnjačke institucije kao što su Narodna čitaonica, Slavjanski napredak, Narodna glazba, Dobrovoljni vatrogasci, Muzikalno društvo Zvonimir, te Hrvatski sokol. Za razliku od bogatog kulturnog i društvenog života koji se u zgradi odvijao sve do početka Drugog svjetskog rata danas u prizemlju zgrade djeluje tek Gradsko kazalište lutaka, a gornji su katovi napušteni i zapušteni.

Predstojeći koncert u foyeru splitskog teatra započet će prvom splitskom izvedbom skladbe 4'33' američkog eksperimentalnog skladatelja Johna Cagea. Cage u tom svom trostavačnom djelu iz 1952. na, do tada najradikalniji način u povijesti glazbe, ostvaruje svoju ideju kako je sve glazba. Glazbenici su, naime, instruirani da ne sviraju pa su slušatelji tijekom 4 minute i 33 sekunde trajanja skladbe ostavljeni da osluškuju zvukove koji se događaju u ambijentu. Slijede dvije Mozartove skladbe Treći koncert za flautu u C-duru, KV Anh.171 u kojoj će kao solist uz Splitski gudački kvartet nastupiti flautist Dani Bošnjak, te Adagio i rondo za klavir (izvorno glass harmoniku), flautu, obou, violu i violončelo u c-molu, KV 617 u kojoj su izvedbi gosti Terezija Cukrov, Dani Bošnjak i Sanja Milić. Prva je to splitska izvedba tog djela, a svoju će splitsku premijeru imati i završna skladba koncerta Koncert za violinu, klavir i gudački kvartet u D-duru, op. 21 francuskog romantičara Ernesta Chaussona. Uz Splitski gudački kvartet nastupit će Evgenia Ephstein i Lovro Marušić.

SPLITSKI GUDAČKI KVARTET osnovan je 2005., a osnivači su mu iskusni i istaknuti glazbenici sa splitske glazbene scene koji su svoje obrazovanje započeli u Splitu. Danas, nakon međunarodnih karijera (Španjolska, Italija, SAD) vodeći su ljudi u gradskim glazbenim institucijama (Hrvatsko narodno kazalište, Glazbena akademija). U posljednjih šest godina, Splitski gudački kvartet održao je niz hvaljenih koncerata diljem Hrvatske te postao značajnim faktorom glazbenog života Splita realiziravši nekoliko vrlo uspješnih i od kritike primijećenih koncertnih ciklusa. Uz to, Splitski gudački orkestar nezaobilaznim je sudionikom mnogih ljetnih festivala. Njegovi članovi su: Valter Lovričević (violina), Ana Tošić D'Ambra (violina), Igor Smoday (viola) i Mihovil Karuza (violončelo).

Splitski gudački kvartet uz širok repertoar klasične glazbe, pravi povremene izlete i u svijet popularne glazbe, namijenjen širokoj publici. Osim klasičnog i pop-repertoara, u suradnji s plesnom školom u Splitu priređuju i visoko cijenjene te odlično posjećene Večeri argentinskog tanga.

Evgenia Epshtein, violinistica, rođena je u Sverdlovsku (današnji Yekaterinburg) u Rusiji, gdje je završila srednju školu za nadarene kod Vladimira Milshteina. Od 1990. živi i studira u Izraelu na Akademiji glazbe u Tel Avivu kod Arthura Zissermana, Yaira Klessa i Irene Svetlove, a magistrira na Rotterdamskoj kraljevskoj akademiji na Akademiji kod Benziona Shamira. Tijekom studija osvaja brojne nagrade na violinističkim natjecanjima i natjecanjima komorne glazbe te sudjeluje na seminarima kod Issaca Sterna, Henryja Mayera i Zakhara Brona. Vrlo uspješnu koncertnu karijeru započinje kao suosnivač Aviv gudačkog kvarteta, s kojim od 1998. cijelo desetljeće osvaja brojne nagrade na međunarodnim natjecanjima, među kojima i nagradu na “Schubert and Modernity” natjecanju (2003, Graz, Austrija, 2. nagrada i posebna Schubert nagrada).

Kao solist svirala je s bečkim Reconsil ansamblom, Simfonijskim orkestrom Bukurešta, Zadarskim komornim orkestrom, te brojnim izraelskim orkestrima: Ashdod symphony orchestra, Ashkelon chamber orchestra, Tel Aviv soloists, Ramat Gan symphony orchestra... Solo recitale Epshtein je održala u Stockholmu, Parizu, Torontu, Ottawi, Guadalajari, Lagosu, Beču, Zagrebu, Varaždinu..., te svim značajnijim izraelskim koncertnim prostorima. Evgenia je kao profesor violine docentica na Umjetničkoj akademiji u Splitu, osnivačica je ljetne škole za violinu i komornu glazbu Summer con spirito u Trogiru, a kao glazbeni pedagog i profesorica violine gošća je brojnih svjetski priznatih glazbenih škola i akademija.

Dani Bošnjak, flautist, svoj medij izražavanja otkrio je još kao dijete, počevši 1972. svirati flautu. Točno 22 godine kasnije, titulom magistra zaokružio je svoje službeno studiranje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. No, time, dakako, nije završilo Bošnjakovo daljnje usavršavanje. Put ga je vodio prema istraživanju starih instrumenata i ostalih srodnika flaute, pa je tako Bošnjak instrumentalist i na staroj flauti tzv. flauti traverso te piccolu. Zanimanje za ranu glazbu rezultirao je angažmanom u Hrvatskom baroknom ansamblu, specijaliziranom za povijesno obaviještene izvedbe. Bošnjak je stalni suradnik nekoliko renomiranih ansambala poput Varaždinskog i Hrvatskog komornog orkestra, zagrebačke Opere, a osobito ističe članstvo u Zagrebačkom puhačkom ansamblu, s kojim čini jezgru Cantus ansambla, institucije za promicanje hrvatske suvremene glazbe. Svestranost Danija Bošnjaka koja se ogleda u okretanju ranoj, ali i suvremenoj glazbi, vodi ga često i u područje jazz i latino glazbe.

Lovre Marušić, pijanist, klavir počinje učiti u Osnovnoj glazbenoj školi Lovro pl. Matačić u Omišu u klasi prof. Rozarije Samodol. Na poziv ugledne ruske pijanistice i profesorice Natalije Troull, 2006. odlazi u Moskvu, na Centralnu muzičku školu pri Državnom konzervatoriju P. I. Čajkovski, koju je završio 2011. Sada je student treće godine Muzičke akademije u Zagrebu u klasi prof. Ljubomira Gašparovića, dok je prvu godinu proveo u klasi prof. Rubena Dalibaltayana. Dobitnik je brojnih nagrada na uglednim pijanističkim natjecanjima, među kojima se ističu nagrade za izvedbu Skrjabinove etide na Međunarodnom pijanističkom natjecanju slavenskih kompozitora Stanislaw Moniuszko u Parizu (2009) te prva nagrada na natjecanju Aleksandar Skrjabin, također u Parizu (2011). Na međunarodnom susretu mladih pijanista u talijanskom San Danieleu usavršava se kod Zhennie Zaharieve, Fulvia Turisinnija i Kallea Randalua. Solistički je nastupao uz Orkestar HNK Split pod ravnanjem Ivana Repušića (u Splitu i Zagrebu), Filharmonijski orkestar Irkutska pod ravnanjem Ilmara Lapinshema te uz Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu pod ravnanjem Mladena Tarbuka. Nastupio je u ciklusima Virtuoso i Glazbene staze, u Maloj dvorani i Rahmanjinovljevoj dvorani konzervatorija P. I. Čajkovski u Moskvi, a kao član Međunarodnog fonda Vladimira Spivakova svirao je u i Muzeju Sviatoslava Richtera, također u Moskvi.

Sanja Milić, oboistica, diplomirala je 1983. u klasi prof. Lj. Petruševskog na Fakultetu muzičkih umetnosti u Beogradu. Tijekom školovanja osvaja prve nagrade na državnim natjecanjima (Ljubljana, Beograd, Sarajevo). Nakon završene akademije, pa do 2011. djeluje kao solistica i prva oboistica u HNK Split. Kao prva oboistica također je surađivala sa Zagrebačkom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Splitskim, Zadarskim i Varaždinskim komornim orkestrom. Od 1997. do danas bavi se i pedagoškim radom; u glazbenoj školi Josipa Hatzea, profesorica je oboe i komorne glazbe. Uz to, nastupa solistički, pri čemu često surađuje sa Zadarskim i Splitskim komornim orkestrom, te nastupa kao članica raznovrsnih komornih ansambala. Osim u Hrvatskoj, solistički je astupala u Austriji, Francuskoj i Njemačkoj.

Terezija Cukrov, pijanistica, diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, magistrirala na Mannes College of Music u New Yorku i doktorirala na Unverzitetu Rutgers u New Brunswicku, SAD. Učila je kod Ljubomira Gašparovića, Konstantina Bogina, Jerome Rosea, Susan Starr, Daniela Epsteina i usavršavala se kod renomiranih pedagoga: Claude Frank, Charles Rosen. Kao solist i komorni glazbenik koncertirala je širom Europe i Amerike, a ističu se nastupi u Carnegie Hallu i glasovitom Steinway Hallu.Snimala je za Albany records i Innova recordings. Aktivno se bavi pedagoškom radom, predavala je glasovir na glazbenim školama u Hrvatskoj (B. Bersa, Z. Baloković) i SAD-u (Monmouth Conservatory of Music, Rutgers University), održala je seminare u Hrvatskoj, SAD-u i Hong Kongu, Član je žirija međunarodnog natjecanja svjetskog udruženja klavirskih pedagoga (WPTA). Suosnivač je i programski urednik međunarodnog glazbenog festivala “Terra Magica“ koji se do 2010. održavao u Poreču, ugostivši brojne ugledne svjetske glazbenike. Od jeseni 2011. živi u Zagrebu, gdje djeluje kao umjetnički suradnik Muzičke akademije i korepetitor puhačkog odjela glazbene škole Pavao Markovac.

Davor Vuković
Odnosi s javnošću
Hrvatsko narodno kazalište Split

(Fotografije: Splitski gudačkog kvartet; povijesne fotografije zgrade Hrvatskog doma, predloženog prostora buduće splitske koncertne dvorane)



Comments


Brodarica NET je web sjedište koje na jednom
mjestu okuplja lokalnu grupu pouzdanih i kvalitetnih poduzetnika i pojedinaca s kojima će članovi i posjetitelji moći ostvariti interaktivnu komunikaciju.



Copyright 2013 brodarica.net
Brodarica.net nije odgovorna za sadržaj eksternih web stranica.
Oglašavajte kod nas O brodarici.net Kontakt Uvjeti korištenja Privatnost podataka