HNK u Zagrebu - premijera baleta „Alisa“

UTO, 05.06.2014. u 20:53
POGLEDA 1291

Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu u petak, 13. lipnja 2014. u 19,30 sati izvest će posljednju ovosezonsku premijeru, predstavu „Alisa" koreografa Ashleyja Pagea na glazbu Roberta Morana. Priča je temeljena na romanima „Alisa u zemlji čusesa" i „Što je Alisa otkrila iza zrcala" Lewisa Carrolla, koju su osmislili sam koreograf Page i Antony McDonald, koji je ujedno scenograf i kostimograf predstave. Orkestrom HNK u Zagrebu ravnat će Paul Hoskins. Svjetlo je oblikovao Peter Mumford, a autorica video projekcija je Annamarie Woods. Koreografiju su prenijeli Paul Liburd i Martin Lindinger.

U glavnim ulogama nastupaju Petra Vargović Stanciu (Alisa) i Tomislav Petranović (Charles). U mnogobrojnim solo ulogama nastupit će: Mirna Sporiš, Iva Vitić Gameiro, Mai Kageyama, Pavla Mikolavčić, Sabrina Feichter, Simona Unterajter, Guilherme Gameiro Alves, Tamas Darai, Robert, Bruist, Adam Harris, Ovidiu Muscalu i dr.

(HNK u Zagrebu)

O PREDSTAVI

Kao treću ovogodišnju premijeru Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu priprema „Alisu" Ashleya Pagea i Antony McDonalda na glazbu Roberta Morana inspiriranu literarnim djelima Lewisa Carrolla.

Ovo baletno djelo odabrano je iz puno razloga. Prije svega, ovaj atraktivan naslov još nikada nije izveden na hrvatskim pozornicama. Važno je i to što se radi o recentnoj verziji skladanoj, osmišljenoj i praizvedenoj prije svega tri godine. Najvažniji razlog ovog odabira svakako je koreografski izričaj čuvenoga britanskog koreografa Ashleya Pagea koji svoj rukopis gradi na naslijeđu postmodernih neoklasičnih koreografa, kreirajući svoj osebujan, idiosinkratski stil, iznimno zahtjevan za plesače, koji mogu usvojiti samo ponajbolji baletni ansambli poput zagrebačkog.

Nakon što je čitav niz godina domaća publika imala priliku upoznati tradicionalni britanski stil u koreografijama Dereka Deanea, ovo je prigoda za stjecanje uvida u posve drugačiju britansku školu koreografije. Još jedan iznimno važan razlog postavljanja ovog djela je originalna glazba Roberta Morana, velik izazov za orkestar Opere HNK u Zagrebu, kojim će ravnati čuveni maestro Paul Hoskins, umjetnički ravnatelj Rambert baleta i dirigent mnogih izvedbi u Royal Opera House Covent Garden u Londonu. Izvorna glazba, nastala u suradnji koreografa i skladatelja, važan je dio ovog neobičnog i originalnog umjetničkog djela.

Zagrebački Balet njeguje najraznovrsnije koreografske stilove, od romantičnih i klasičnih, do različitih suvremenih i neoklasičnih koreografskih izričaja, pa tako i novih čitanja tradicionalnih naslova. Imajući u vidu postojeći repertoar te ovosezonske premijere romantičnog baleta Giselle i novog neoklasičnog čitanja Ane Karenjine, balet „Alisa" predstavlja hrabar korak dalje u suvremenoj interpretaciji narativnih djela.

Autori Ashley Page i Antony McDonald kreirali su transmoderno scensko djelo koje uz koreografiju, scenografske elemente, atraktivne kostime, svjetlo i video projekcije te zrno britanskog montipajtonovskog humora, na scenu donosi Alisine dogodovštine na potpuno nov način. Ne prepričavajući doslovno narativnu liniju djela, scensko djelo zadire i u osobni odnos stvarne Alice i Lewisa Carrolla, pravim imenom Charlesa Dodgsona, velečasnog, profesora matematike i vrsnog poznavatelja engleskog jezika te ranog majstora fotografije, čiji je odnos s djecom, osobito s malom Alisom, često balansirao na tankoj liniji čiste i nedužne dječje imaginacije i potencijalno zabranjenog područja.

Kao što se u njegovim nadrealističnim literarnim djelima provlače matematički i jezični simboli te višeznačne igre riječima, kao i propitkivanje (ne)mogućnosti komunikacije u semiotičkom smislu, tako se i ovo scensko djelo može tumačiti na više razina. Djeca će moći pratiti uzbudljiv kaleidoskop nevjerojatnih doživljaja kroz koje prolazi Alisa, a zahtjevniji gledatelj moći će promisliti do koje je mjere cijeli taj izmaštani svijet iluzija, plod nedužne djetinje mašte velečasnog Dodgsona ili pak rezultat potisnute senzualnosti koja izbija u najneočekivanijim psihodeličnim oblicima. Posebnost ovog djela leži i u činjenici da se svi događaji ne tumače kroz san male Alise, nego kroz san samog autora, čiji glavni lik od malene djevojčice postepeno prerasta u mladu djevojku koja svjesno napušta snove Charlesa Dodgsona i odlazi u svoj život.

Ukratko – spoj vrsne koreografije, glazbe, inscenacije i intrigantnog literarnog predloška, formula je za koju vjerujem kako će na sceni zagrebačkog Hrvatskoga narodnog kazališta zaživjeti punim životom na zadovoljstvo izvođača i najraznovrsnije publike.

Svebor Sečak, mag. art.
v. d. ravnatelja Baleta HNK u Zagrebu



Slika: službeni plakat, HNK u Zagreb

Comments


Brodarica NET je web sjedište koje na jednom
mjestu okuplja lokalnu grupu pouzdanih i kvalitetnih poduzetnika i pojedinaca s kojima će članovi i posjetitelji moći ostvariti interaktivnu komunikaciju.



Copyright 2013 brodarica.net
Brodarica.net nije odgovorna za sadržaj eksternih web stranica.
Oglašavajte kod nas O brodarici.net Kontakt Uvjeti korištenja Privatnost podataka